Tuesday, October 16, 2007

EMBA Term Paper

အခုအခ်ိန္မွာ EMBA သင္တန္းရဲ႔ Term Paper အတြက္ ဘာေရးရမလဲဆိုတာ စဥ္းစားေနပါတယ္။ အဓိကေရြးစရာႏွစ္ခုရွိတယ္။ Business or Industry area တစ္ခုခုကိုေရြးျပီး လုပ္ငန္းတစ္ခုအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ေရး။ Comfar software နဲ႔ အေသးစိတ္ financial and accounting data ေတြထည့္ run ... ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြကို analysis လုပ္ .... ဒါက ေရြးစရာတစ္ခုေပါ့။ အတန္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒါကိုပဲေရြးၾကတယ္။ ေရးရမဲ့ ပံုစံ Frame ကၾကျပီးသားျဖစ္ေနတာကိုး။

ေနာက္ထပ္ေရြးစရာတစ္ခုက Marketing ေခါင္းစဥ္ေအာက္က Market Research, Survery, Consumer Behavior အဲဒါမ်ိဳးေတြေရြးလို႔ရတယ္။ ဒီအပိုင္းကိုက အတန္းသား ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ေရြးၾကတယ္။ အျပင္ေလာကမွာ marketing field ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြက ဒီအပိုင္းကို ေရြးၾကတာမ်ားတယ္။

က်န္တဲ့ အနည္းစု (သံုးေလးေယာက္ေလာက္)က Organizational Design and Development, HR သို႔မဟုတ္ Business Ethics ကို ေရြးေလ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏွစ္မွာ Business Ethics ေရးလုိ႔မရဘူး။ Supervise လုပ္ေပးမဲ့ ေဒါက္တာေဒၚမိုးမိုးခုိင္က နယ္ေျပာင္းရမွာမို႔လို႔။

ကိုယ္ေရးမဲ့ paper ကို ဘြဲ႔တစ္ခုအတြက္ တာ၀န္ေက် လုပ္လိုက္မဲ့အစား အခုကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ Field နဲ႔ Organization အတြက္ တစ္ခုခုအက်ိဳးရွိမွာမ်ိဳးေလး လုပ္ခ်င္တယ္။ ကိုယ္တို႔က software ေတြေရာင္းေနတာဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ software ေစ်းကြက္အေၾကာင္းေပါ့။ အဲဒီမွာ ထပ္ျပီးအေသးစိတ္လိုက္ရင္ post purchase evaluation, customer satisfaction ေပါ့။ အဲဒီအပိုင္းေလး လုပ္မလားလို႔။

တစ္ခ်ိဳ႔ အဖြဲ႔အစည္းေတြ software ကို ၀ယ္ျပီးေတာ့မွ အသံုးမျပဳႏိုင္ပဲ ရပ္သြားတာေတြရွိတယ္။ ဘယ္အခ်က္ေတြက သူတို႔လုပ္ငန္းမွာ computer software မသံုးႏိုင္ေအာင္ တားဆီးေနတာလဲ။

လူေတြက စီးပြားေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြက ဘာလို႔ ကိုယ္တို႔ဆီက software ေတြ၀ယ္လဲ။ ဘာေတြေမွ်ာ္လင့္လဲ။ သူ႔တို႔ အလုပ္ခြင္မွာ software ကို ၀ယ္ျပီးေနာက္ပိုင္း ေအာင္ေအာင္ ျမင္ျမင္ ဆက္သံုးသြားႏိုင္ဖို႔ ဘယ္လို အခ်က္ေတြက ဘယ္ေလာက္အေရးပါလဲ အေရးပါသလဲ -

၁) software product ရဲ႔ အသံုးျပဳရလြယ္ကူမႈ၊ ပါ၀င္ေသာ feature မ်ား၊ အမွား ကင္းစင္မႈ၊

၂) After sales service and maintenance - ျမန္မာျပည္မွာက software ကို off the shelf ၀ယ္လာျပီး တစ္ခါတည္း ကိုယ့္ဘာသာ သံုးႏိုင္ဖို႔ ခက္မယ္။ start up and running က စလို႔ software ေရာင္းတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ service and support အမ်ားၾကီးလိုတယ္။

၃) ၀ယ္သူဖက္က အခ်က္အလက္ေတြ - ပိုင္ရွင္ / Management ရဲ႔ ပညာေရးအဆင့္အတန္း၊ IT Experience၊ မိမိလုပ္ငန္းရဲ႔ requirement နဲ႔ software အသံုးျပဳမဲ့ scope and boundary ကို ပိုင္းျဖတ္ႏိုင္မႈ၊ Software အသံုးျပဳမဲ့ ကြ်မ္းက်င္၀န္ထမ္းမ်ားရဲ႔ turnover rate

၄) လွ်ပ္စစ္မီးရရွိမႈ၊ မီးပ်က္ခ်ိန္တြင္ computer သံုးႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားႏိုင္မႈ

စသည္ျဖင့္ အဓိကအခ်က္ ေလးငါးခုနဲ႔ Questionaire လုပ္ျပီး ကိုယ့္ရဲ႔ လက္ရွိ customer ေတြကို survery ေကာက္ၾကည့္မယ္။ ဘယ္အခ်က္ေတြထည့္ေမးမယ္ ဆိုတာေတာ့ အျပီးသတ္မလုပ္ရေသးဘူး။ ေေတြ႔ရွိခ်က္္ေလးေတြနဲ႔ analysis လုပ္မွာေပါ့။ Post purchase evaluation ေပၚအေျခခံျပီး software house တစ္ခုအေနနဲ႔ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ဘယ္ေလာက္ ဂရုစိုက္ရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေလး သိခ်င္လို႔။

စာတမ္းကေတာ့ ႏို၀င္ဘာအကုန္ေလာက္အျပီးတင္ရမွာေလ။

No comments: