Friday, November 14, 2008

Consumer Behavior နဲ႔ Super coffeemix

Consumer Behavior ဆိုတဲ့ဘာသာရပ္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္၀င္စားတယ္။ EMBA သင္တန္းမွာတုန္းက သင္ေပးတဲ့ ဆရာမကလည္း Dr. Daw Khin San Ye ေလ။ ဆရာမကလည္း ဒီဘာသာရပ္ကို ရွင္းျပတာ သင္ျပတာ ဥပမာေလးေတြနဲ႔ ရွင္းကနဲ လင္းကနဲပဲ။ ကိုယ္ကသာ စာၾကိဳဖတ္သြားရင္ စာအုပ္ထဲမွာမပါတဲ့ ဆက္ေတြးစရာေတြ စဥ္းစားစရာေတြ ဆရာမၾကီးဆီက အမ်ားၾကီးရတယ္။

လူေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘာပစၥည္းေတြ၀ယ္တယ္။ ဘယ္မွာ၀ယ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ကို တစ္ၾကိမ္၀ယ္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္၀ယ္တယ္ စသည္ စသည္ တို႔ကို ေလ့လာတဲ့ဘာသာရပ္ေပါ့။ သူက psychology, sociology, sociopsychology, anthropology and economics စတာေတြနဲ႔လည္း အမ်ားၾကီးဆက္စပ္ေနတယ္။ buyer decision processes ဆိုတာကို အေသးစိပ္ေလ့လာတာလည္းပါတယ္။

ဒါေလးက Wiki က ကူထားလိုက္တာ။


Stage
Brief description
Problem recognition

The consumer perceives a need and becomes motivated to solve a problem.

Motivation

Information search

The consumer searches for information required to make a purchase decision

Perception

Information evaluation

The consumer compares various brands and products

Attitude formation

Decision

The consumer decides which brand to purchase

Integration
Post-purchase evaluation The consumer evaluates their purchase decision Learning


ျပႆနာတစ္ခု လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုခုရွိလာတာကို သတိျပဳမိလာျပီး ေျဖရွင္းဖို႔ product (or) Services တစ္ခုခုကို ၀ယ္ဖို႔လိုအပ္တယ္ဆိုတာကို လက္ခံလိုက္တယ္။

ျပီးရင္ အဲဒီ ပစၥည္း (သို႔) ၀န္ေဆာင္မႈကို ၀ယ္ယူဖို႔ စံုစမ္းမႈေတြလုပ္တယ္။ ဘယ္မွာရလဲ ဘယ္လို quality နဲ႔ ေစ်းေတြက ဘယ္ေလာက္ေတြလဲ စသည္ျဖင့္ေပါ့။

ျပီးရင္ အဲဒီ choice ေတြထဲက ဘယ္ဟာကို ၀ယ္မယ္ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္တယ္။

၀ယ္သံုးျပီးခ်ိန္မွာ ေပးရတဲ့ေစ်းနဲ႔ ရရွိတဲ့၀န္ေဆာင္မႈ၊ ပစၥည္းရဲ႕အရည္အေသြးစသည္တို႔ကို ျပန္သံုးသပ္တယ္။ အဲဒီသံုးသပ္ခ်က္ကေနမွ အဲဒီ ပစၥည္း (သို႔) ၀န္ေဆာင္မႈကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္၀ယ္သံုးမယ္ မသံုးဘူးဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္မယ္ .....

အင္မတန္ကို စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ ဘာသာရပ္။

ေနဦး ေျပာေနရင္းနဲ႔ ေျပာခ်င္တဲ့လိုရင္းကို မေရာက္ဘူးျဖစ္ေနျပီ။ တစ္ရက္မွာ ဘယ္ကို သြားရင္းနဲ႔လဲမသိဘူး လမ္းေဘးမွာ board အၾကီးၾကီးတစ္ခုေတြ႔တယ္။ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေသာက္ခ်င္ရင္ ေရပဲေသာက္ပါတဲ့။ ဘာၾကီးလဲဟဆိုျပီး ဆက္ၾကည့္ေတာ့ Super CoffeeMix တဲ့။

ဘာ message ေပးခ်င္တာလဲ။ သူ႔ေကာ္ဖီမစ္က ျပင္းတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာလား။ ေကာ္ဖီေပ်ာ့ေပ်ာ့ ၾကိဳက္တတ္တာ အျပစ္ၾကီး တစ္ခုလား။ ေကာ္ဖီေပ်ာ့ေပ်ာ့ ေသာက္တတ္သူမ်ားကို ေရပဲ ေသာက္ပါေတာ့ဗ်ာဆိုျပီး အသားလြတ္ေစာ္ကားတာလား။ ဘယ္လို marketing strategy ေတြနဲ႔ ဒီလို negative ဆန္တဲ့ message ကိုေပးပါလိမ့္။ Target customer ကဘယ္သူေတြလဲ .. ဘာ message ေပးခ်င္တာလဲ။ ဒီတစ္ၾကိမ္မွမဟုတ္ အရင့္အရင္က message မ်ားကလည္း သိပ္ေတာ့ ပံုမက်လွ။ ကိုယ္က သိပ္တတ္ေနတဲ့ဆရာၾကီးမဟုတ္ေပမဲ့ လြဲေနတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ျမင္မိသား။

ေကာ္ဖီေပ်ာ့ေပ်ာ့ၾကိဳက္ရင္ ေရသာေသာက္လိုက္ပါေတာ့ ဆိုတာကေတာ့ စားသံုးသူမ်ားကို အသားလြတ္ ေစာ္ကားမႈၾကီးေပပဲ။ ကိုယ့္ အနံအရသာ ကိုယ့္အဆင္အျပင္ ကိုယ့္ ရပ္တည္မႈနဲ႔ကိုယ္ေနေပါ့။ စားသံုးသူက ၾကိဳက္ရာေရြး၀ယ္ၾကလိမ့္မယ္ပ။ Super ရဲ႕ Sales and Marketing အၾကီးအကဲကေတာ့ တကယ့္ကို ဥာဏ္ၾကီးရွင္ပါပဲ။

6 comments:

khin oo may said...

kom: သူကေတာ႕သူ႕ေၿကာ္ၿငာသိတ္ေကာင္းတယ္ လို႕ထင္မွာပါ။ စိတ္ေလွ်ာ႕ပါေလ။

ksanchaung said...

ေကာ္ဖီေသာက္တဲ့သူဆိုရင္ ခပ္ျပင္းျပင္းႀကိဳက္တဲ့သူ မ်ားတယ္လို႔ သူကယူဆပံုရတယ္။ ဒီေစ်းကြက္ကို အရယူမယ္ေပါ့ေလ။ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေသာက္သူကိုေတာ့ သူ႔ေကာ္ဖီျပင္းေၾကာင္း ႀကိဳအသိေပးလိုက္တယ္။ ေစာ္ေစာ္ကားကားေလးေပါ့။ ဒါထက္ မင္းလည္ေခ်ာင္းနာေပ်ာက္ေအာင္ Vodka သံုးခြက္ဆင့္ေသာက္တာကိုေတာ့ ငါအေတာ္သေဘာက်တယ္။ ေသကာမွေသရာ ခပ္ျပင္းျပင္းေလးေပါ့။ လုပ္သင့္တယ္။ ေအး။ ေရာေရာင္ၿပီး သားလည္း မွားတိုက္မိဦးမယ္။ အဲဒါေတာ့ သတိထား။ ဟား၊ ဟား။

Anonymous said...

There are two types of buyers, industrial (business to business) buyers and individual buyers. The former tend to be professional and the latter may decide more with their gut feelings. However business buyers are also individuals and therefore customer relationship management become important. My 2 cents.

မီယာ said...

ကုိယ့္ product ေကာင္းေၾကာင္းေၾကာ္ျငာဖုိ႔ customer ကုိမႏွိမ့္ခ်ဘဲဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့နည္းေတြရွိပါ
တယ္။ ျမန္မာလုိဘာသာျပန္တာအားနည္းသြားလုိ႔ေနမွာပါ။

vodka ၃ခြက္ေတာင္လား။ ေသာက္မိတာပဲအဖတ္တင္
သြားတာေပါ့။

Pho said...

ေရကိုေၾကာ္ၿခာေပးတာၿဖစ္မွာပါကြာ...စိတ္ေလွ်ာ႕...ေလွ်ာ႕.

suwah said...

previously, i kinda like the super coffeemix ads.. but recently, i feel like they are a bit insulting to the consumers.. like they said " planting coffee takes 7yrs, so drink slowly". What's that? that's non of their business whether we drink slow or real fast, drink strong or mild. But we do notice their ads. Is it their strategy? just to let people know their brand? dunno much about marketing strategies but i sure don't buy super coffeemix coz of these ads.