Sunday, October 5, 2008

ခ်ိဳတကူးႏွင့္ ဂုဏ္ရည္မတူ

အတုႏွင့္အစစ္၊ အစစ္ကို ပို၍ ျမတ္ႏိုးသင့္ၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္ ...

ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမိဳ႕တြင္ ခ်ိဳတကူးဟုေခၚၾကေသာ ကုလားေလး တစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူ႔ဘ၀၏ တစ္ပိုင္းတစ္စကို တင္ျပခ်င္ပါသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီး ျဖစ္ပြားစဥ္ အခါက ခ်ိဳတကူးသည္ ဆယ့္သံုးႏွစ္သားမွ်သာ ရွိေသးသည္။ သူ၏ဖခင္သည္ ဆံပင္ညွပ္ေသာအလုပ္ကို လုပ္၍ သူ႔မိသားစုကို ရပ္တည္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သူျဖစ္သည္။ သူတို႔မိသားစုတြင္ သူ႔ဖခင္၊ သူ႔မိခင္အျပင္ အစ္ကို တစ္ေယာက္၊ အစ္မတစ္ေယာက္ႏွင့္ သူပါဆိုလွ်င္ မိသားစု၌ ငါးေယာက္ရွိသည္။

စစ္ၾကီးျဖစ္၍ အိႏၵိယလူမ်ိဳးမ်ား အိႏိၵယသို႔ျပန္ေသာအခါ သူတို႔မိသားစုသည္လည္း ကေယာင္ကတမ္းႏွင့္ အိႏၵိယသုိ႔ျပန္ၾကရန္ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္းမွ သေဘာၤျဖင့္ဆန္တက္ လိုက္ပါသြားၾကသည္။ သူတို႔ခရီးစဥ္မွာ သေဘၤာျျဖင့္ ဆန္တက္၍ ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းေရာက္မွ အိႏၵိယျပည္ဖက္ ကန္းေၾကာင္း ကူးၾကရန္ျဖစ္သည္။

သူတို႔ လိုက္ပါသြားေသာ သေဘၤာသည္ ေနာက္ဆံုးသေဘၤာျဖစ္၍ စစ္မိန္႔လႊမ္းမိုးေသာ သေဘၤာလည္း ျျဖစ္သည္။ အထက္ျမန္မာျပည္ ျမိဳ႕ၾကီးတစ္ျမိဳ႕ အေရာက္တြင္ သေဘၤာ ေခတၱ ဆိုက္ကပ္နားေနသည္။ ခ်ိဳတကူး၊ သူ႔ဖခင္ႏွင့္ သူ႔အစ္ကို၊ သားအဖသံုးေယာက္သည္ ျမိဳ႕ေပၚသို႔ ေခတၱတက္ေရာက္ လည္ပတ္ျပီးလွ်င္ လိုအပ္သမွ် စားစရာကေလးမ်ား ၀ယ္ျခမ္းၾကသည္။ သေဘၤာ ဥၾသသံ ၾကားရ၍ သေဘၤာဆိပ္သို႔ ဒေရာေသာပါး ျပန္ေျပးလာၾကသည္။ သူတို႔ ကမ္းနဖူးေရာက္ေသာအခါ သေဘၤာေရလယ္သို႔ ေရာက္ေနျပီ။ သေဘၤာသည္ စစ္မိန္႔ျဖင့္ အေရးတၾကီး ထြက္ခြာသြားရေလျပီ။ သေဘၤာေပၚတြင္ သမီးႏွင့္မိခင္။ ကမ္းေပၚတြင္ သားအဖသံုးေယာက္။ ခ်ိဳတကူးတို႔သည္ ရုတ္တရက္ အေျခအေနကို နားမလည္ဘိသကဲ့သို႔ ေၾကာင္ေနၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သမီးႏွင့္မိခင္တို႔သည္ အိႏၵိယသို႔ ပါသြား၍ သားအဖသံုးေယာက္သည္ ျမန္မာျပည္တြင္ အူလယ္လယ္ က်န္ရစ္ရရွာသည္။ တဖက္ႏွင့္ တဖက္ စစ္မီးလွ်ံအတြင္း မည္သို႔ျဖစ္ၾကေလမည္ကို မေတြး၀ံ့ေအာင္ပင္ ျဖစ္ၾကရသည္။

သို႔ေသာ္လည္း မတတ္ႏိုင္ၾကေလျပီ။ သားအဖသံုးေယာက္သည္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ ေျမလတ္ပိုင္း မူလေနထိုင္ရာ ျမိဳ႕ကေလးဆီသို႔ ျပန္လာၾကသည္။ လမ္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္ အိႏၵိယတိုင္းရင္းသား စစ္တပ္မ်ား ရွိၾကေသး၍ တစ္တပ္၀င္၊ တစ္တပ္ထြက္နွင့္ ဆံပင္ညွပ္ကာ အသက္ဆက္ခဲ့ၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ျမိဳ႕ကေလးသို႔ ျပန္လည္ဆိုက္ေရာက္လာၾကသည္။

ဂ်ပန္ေခတ္တြင္လည္း ဆံပင္ညွပ္၍ပင္အသက္ေမြးၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ ၀မ္းေရာဂါ တစ္ခ်ီျဖစ္လိုက္ရာ ခ်ိဳတကူး၏ ဖခင္ႏွင့္အစ္ကိုတို႔သည္ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ကိစၥေခ်ာသြားၾကျပန္သည္။ ယခုကား ခ်ိဳတကူး တစ္ေယာက္ထဲ။

ခ်ိဳတကူးသည္ ၾကာရွည္ စိတ္ညစ္တတ္သူ မဟုတ္။ ျဖစ္သမွ် ၾကံဳသမွ်တို႔ကို ထမင္းစားသကဲ့သို႔၊ ေရေသာက္သကဲ့သို႔ ရယ္ကာေမာကာ ျပန္ေျပာတတ္သည္။ ဧရာမ ေလာကဓံၾကီးကို ၾကံဳရသည္ဟုလည္း သူမသိ။ မသိေသာေၾကာင့္ သူမေတြး။ မေတြးေသာေၾကာင့္ သူမဆင္ျခင္။ မဆင္ျခင္ေသာေၾကာင့္ ေလာကဓံကို သူမျမင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားပြဲ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ လုပ္လွ်င္ ဘယ္သူကမွ သူ႔ကို မဖိတ္ၾကားရပဲ သူေရာက္လာတတ္သည္။ ဘယ္ေနရာမွာပင္ သံုးသံုး၊ ကိုခ်ိဳတကူးက မျငင္း။ ေမ်ာက္လုပ္၍လည္း ကသည္။ ေျမေလွ်ာက္ မင္းသားလုပ္၍လည္း ကသည္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္လား မသိ။ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားသည္ သူ႔အျဖစ္အပ်က္ကို ၾကားရေသာအခါ သနားေတာ့ သနားၾကပါ၏။ သို႔ေသာ္လည္း စုပ္သပ္ရံုမွ်သာ ျဖစ္သည္။ မ်က္ရည္စို႔ေလာက္ေအာင္ကား ထိခိုက္ျခင္း မရွိၾက။

သည္ကိစၥထားဦးေတာ့။

စာေရးဆရာ ဒါရိုက္တာသုခ၏ "ဂုဏ္ရည္မတူ" ဇာတ္ကားျပသေသာအခါ ရုပ္ရွင္ရံုတြင္ ခ်ိဳတကူးႏွင့္ အမွတ္မထင္ ဆံုေတြ႔ရသည္။ ခ်ိဳတကူးႏွင့္ သူ႔အိမ္နီးခ်င္း မိန္းမၾကီး ေလးငါးေယာက္ႏွင့္အတူ တစ္ခံုတည္း ထိုင္မိလ်က္သား။ ရုပ္ရွင္ေနာက္ပိုင္း ေမသစ္ အပူခန္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိန္းမၾကီးမ်ာသည္ ေမသစ္ကို သနားလြန္း၍ မ်က္ရည္မဆည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ၾကရသည္။ ခ်ိဳတကူးလည္း မ်က္ရည္ေ၀့ေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း မ်က္ရည္မက်ေစကာမူ ႏွာပိတ္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာပါသည္။

ရုပ္ရွင္ျပီး၍ ထြက္လာၾကေသာအခါ အမ်ိဳးသမီးၾကီးမ်ားမွာ မ်က္ခြံနီေနသည္။ ခ်ိဳတကူးလည္း 'ေကာင္းထားတာကြာ၊ ငါျဖင့္မ်က္ရည္ေတာင္ က်မိေသး' ဟု ရယ္ေမာ၍ ေျပာပါသည္။

ျဖစ္ရာဘ၀တြင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးေနတတ္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပင္ သနားရမွန္း မသိေသာ ခ်ိဳတကူးက ေမသစ္ကို သနားေနပါသည္။ အေဒၚၾကီးမ်ားကလည္း ခ်ိဳတကူး၏ ျဖစ္ေတာ္ေပါင္းအတြက္ မ်က္ရည္စမ္းစမ္းမွ်ပင္ မျဖစ္ခဲ့ဘူးပါလ်က္ ေမသစ္က်မွ မ်က္ရည္အိုင္ၾကရသည္။

ခ်ိဳတကူး၏ အျဖစ္သည္ တကယ္ျဖစ္၊ အဟုတ္ျဖစ္၊ စစ္စစ္ စစ္စစ္ ျမည္ေနေသာ အျဖစ္စစ္ျဖစ္သည္။ ေမသစ္၏ အျဖစ္သည္ ပိတ္ကားေပၚက ဘသျဖစ္စဥ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ခ်ိဳတကူး၏ရာဇ၀င္သည္ အစစ္။ ေမသစ္၏ ရာဇ၀င္သည္ အတု။ သူတို႔သည္ အစစ္ထက္အတုကို ပို၍ ဂရုဏာသက္ေနၾကသည္။

ကြ်န္ေတာ့္စိတ္တြင္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနမိသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ မေက်နပ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း သူတို႔ႏွင္ႏွင္သာ ျဖစ္သည္။ အတုကို ျမတ္ႏိုးေနသည္။

အစစ္ႏွင့္ အတု၊ အတုႏွင့္အစစ္ ျပႆနာသည္ ကြ်န္ေတာ့္၏ ရင္တြင္ ပို၍ ရွဳပ္ေထြးလာပါသည္။ အစစ္ႏွင့္ အတုကို ႏႈိင္းယွဥ္၍ ၾကည့္ခ်င္တတ္လာပါသည္။ သတိျပဳမိလာပါသည္။

ပန္းခ်ီစာေစာင္တစ္ခုကို ေတာင္လွန္ေျမာက္လွန္ ၾကည့္ေနရင္း၊ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကိုေတြ႔သည္။ ေဒၚလာ ေထာင္ခ်ီ၍ ေပး၀ယ္သြားေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။ သပ်စ္သီးတစ္ခိုင္၊ ပန္းသီးတစ္စိတ္၊ ဓါးတစ္ေခ်ာင္း၊ ဖန္ခ်ိဳင့္တစ္ခု၊ ေနာက္ခံကန္႔လန္႔ကာတစ္ပိုင္းတစ္စ ျဖစ္သည္။ ဤပစၥည္းမ်ားကို စားေသာက္ရန္ ေစ်းထဲသြား၀ယ္လွ်င္ ေငြတစ္ဆယ္ဖိုးထက္ ကုန္မည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ အစစ္ကို မမက္ေမာ၊ အတုမွ်သာျဖစ္ေသာ ပန္းခ်ီကားကို ေဒၚလာေထာင္ခ်ီ၍ ေပး၀ယ္ၾကသည္။ အတုကို အစစ္ထက္ တန္ဖိုးထားၾကသည္။

ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ အစစ္ထက္ အတုကို ျမတ္ႏိုးေလးစားၾကေသာ ေလာကကို ကြ်န္ေတာ္ မေက်နပ္ခ်င္ပါ။ အစစ္ကိုသာ တန္ဖိုးထားေစခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က အတုကို ၾသဘာေပးေနသည္။ ေမသစ္ကို ပိုသနား၍ ပန္းခ်ီကားကို ပိုခ်စ္ေနသည္။

ဤသို႔ေတြးရင္း ခ်ိဳတကူး၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ဆရာသုခလို ဒါရိုက္တာမ်ိဳးႏွင့္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ရေသာ္ဟု ေတြးမိပါသည္။ ခ်ိဳတကူး ကိုယ္တိုင္ တစ္ကိုယ္လံုး မ်က္ရည္ျဖစ္ျပီး ေမ်ာသြားမလား မသိပါ။

ကြ်န္ေတာ္၏စိတ္တြင္ လွ်ပ္ျပက္သကဲ့သို႔ တစ္ခ်က္ ၀င္းကနဲျဖစ္သြားပါသည္။ အလွမယ္၏ မ်က္ႏွာကို လႊမ္းထားေသာ ဇာပု၀ါ ျပဳတ္က်သည့္အခိုက္ အလွမယ္၏ မ်က္ႏွာကို ေခတၱမွ် ျမင္လိုက္ရသကဲ့သို႔ 'အႏုပညာ'၏ မ်က္ႏွာကို ရိပ္ကနဲ ျမင္လိုက္ရသလိုလို ထင္မိပါသည္။

ဆရာေအာင္သင္း - ခ်ိဳတကူးႏွင့္ ဂုဏ္ရည္မတူ
(ကံ့ေကာ္ျမိဳင္စာတန္း)

1 comment:

khin oo may said...

ဟုတ..္.တကယ္ rash hour ၿဖစ္ ေနလို. ေခါင္းစဥ္ ကို အေဝး ကေန လွမ္းၿပီး ရွုဴလိုက္ေတာ. (ဘေလာ.လစစ္္ ကေန) ခ်ိဴတကူးၿဖစ္ ေနတာ နဲ႕ ေအ…ဒါ ငါဖတ္ၿပီးသားဘဲ ေနာက္မွ တေခါက္ လာဖတ္မယ္ ဆိုၿပီး ေနလိုက္ မိတာပါ။ ခင္ မင္ မွဳက ရင္ဘတ္ၿကီးနဲ႕ အၿပည္.ရွိပါတယ။္